Діяльність НПЦ
Навчально-практичний центр (НПЦ) – це частина приміщень ЗП(ПТ)О з новим обладнанням та технікою, де здобувачі освіти проводять практичні заняття, а дорослі підвищують кваліфікацію або перенавчаються.
Головною метою діяльності НПЦ є вдосконалення професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки здобувачів освіти, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, працівників суб’єктів господарювання, у тому числі шляхом реалізації освітніх програм неформальної освіти різних форм.
Напрями діяльності НПЦ:
- Забезпечення здобуття здобувачами освіти повних або часткових кваліфікацій та компетентностей.
- Стажування педагогічних працівників суб’єктів освітньої діяльності та професійне навчання працівників суб’єктів господарювання.
- Розвиток співпраці із суб’єктами господарювання, закладами освіти, центрами зайнятості, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, іншими заінтересованими сторонами, відповідно до договорів, укладених ЗП(ПТ)О, структурними підрозділами яких є НПЦ.
- Впровадження в освітній процес та поширення новітніх педагогічних, інформаційних та інноваційних виробничих технологій із застосуванням сучасної техніки, обладнання, інструментів і матеріалів.
Функції НПЦ:
- Забезпечення якісної, у тому числі із використанням педагогічних, технологічних і виробничих інновацій, первинної професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації, стажування здобувачів освіти, зокрема осіб із числа незайнятого населення, працівників суб’єктів господарювання.
- Поєднання професійно-практичної підготовки здобувачів освіти з виготовленням корисної продукції, наданням послуг, що відповідають профілю підготовки кадрів на базі НПЦ та оплачуються згідно із законодавством України.
- Організація на базі НПЦ стажування майстрів виробничого навчання, педагогів професійного навчання, викладачів професійно-теоретичної підготовки та інших педагогічних працівників суб’єктів освітньої діяльності.
- Формування пропозицій щодо вдосконалення професійних стандартів, державних освітніх стандартів з конкретних професій, освітніх програм, робочих навчальних планів, навчальних програм освітніх компонентів.
- Надання суб’єктам господарювання, іншим заінтересованим сторонам тренінгових, маркетингових, інформаційних, виробничих та інших послуг відповідно до законодавства.
- Надання працівникам закладів професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти методичної, консультативної, інформаційної допомоги з питань впровадження в освітній процес новітніх технологій і матеріалів, інформатизації і комп’ютеризації навчання за професіями.
- Участь у розробленні навчального контенту, методичного забезпечення професійної підготовки, а саме: підручників, навчальних посібників, методичних рекомендацій, педагогічних програмних засобів, дидактичних матеріалів, інструментів оцінювання результатів навчання та інше.
- Організація та проведення семінарів-практикумів, конференцій, вебінарів, засідань методичних секцій та інших навчально-комунікаційних заходів з питань впровадження новітніх технологій і матеріалів у процес підготовки кваліфікованих кадрів у закладах освіти.
- Організація та проведення вхідного контролю знань, умінь та навичок для осіб, які приймаються на навчання за програмами перепідготовки або підвищення кваліфікації.
- Організація та проведення процедури оцінювання результатів навчання здобувачів, присвоєння/підтвердження професійних кваліфікацій та/або часткових професійних кваліфікацій за умови набуття закладом професійної (професійно-технічної) освіти статусу кваліфікаційного центру.
Оскільки центр є частиною матеріально-технічної бази ЗП(ПТ)О, використовувати обладнання можуть:
- здобувачі освіти закладу;
- незайняте населення або фахівці, які працюють та вирішили змінити професію і вступили до ЗП(ПТ)О;
- робітники з інших підприємств, яких направили в заклад для підвищення кваліфікації;
- майстри виробничого навчання інших закладів профосвіти, які проходять стажування.
Заклад освіти може надавати платні послуги фізичним/юридичним особам. Використовуючи обладнання, заклад може здійснювати замовлення. Отримані кошти спрямовуються у спецфонд закладу і далі, як правило, витрачаються на проведення ремонтних робіт, преміювання працівників, закупівлю витратних матеріалів, сплату комунальних послуг тощо.